Piątek, 2021-08-20 12:57:25
Prowadzenie finansów przedsiębiorstwa związane jest z przestrzeganiem wielu przepisów oraz trzymaniem ręki na pulsie ich zmian. Audyt podatkowy to sposób na sprawdzenie i zweryfikowanie czy prowadzona ewidencja podatkowa jest zgodna z prawem, a deklarowana i rozliczana wysokość podatków zgadzają się ze sobą. To usługa, którą warto zlecić firmie zewnętrznej.
Jest to usługa, której celem jest przeanalizowanie sposobu działania firmy oraz wskazanie i wyeliminowanie nieprawidłowości podatkowych. Zmniejsza to ryzyko kar finansowych po kontroli skarbowej w przyszłości. To narzędzie, z którego korzystają przedsiębiorstwa w celu zwiększenia bezpieczeństwa prowadzenia firmy, poprawy swojego wyniku finansowego i optymalizacji obciążenia podatkami. Czyli z jednej strony upewniamy się, czy firma działa, jak powinna, z drugiej poprawiamy efektywność tego działania.
Ocenie podczas audytu podlegają zobowiązania związane z podatkiem od towarów i usług, ale i podatkiem dochodowym od osób prawnych, czy od nieruchomości. Co więcej, analizowane są różne obszary działania firmy: sprzedaż i kupno, marketing, reklama czy inwestycje. Może też skupiać się na operacjach związanych z jednym kontrahentem czy konkretnych zdarzeniach gospodarczych.
Audyt podatkowy najlepiej zlecić firmie zewnętrznej, która ma w swoim zespole odpowiednich specjalistów w tym zakresie. Mają oni doświadczenie z różnymi branżami. Tym samym nie tylko sama analiza będzie dokładna i poprawna, ale również wyniki i rekomendacje będą precyzyjne i dopracowane. Sam audyt polega na przeglądaniu i zapoznaniu się z całą dokumentacją finansową firmy, na przykład:
- fakturami,
- umowami z kontrahentami,
- księgami podatkowymi,
- deklaracjami,
- prowadzonymi ewidencjami.
Audytor przygląda się również wewnętrznym regulacjom firmy. Na koniec prowadzonych czynności sporządza raport, który szczegółowo opisuje podjęte czynności i ustalenia poczynione w trakcie badania. Wskazane są dostrzeżone nieprawidłowości oraz zaproponowane są sposoby ich korekty.
Główna siedziba Naszej Firmy zlokalizowana jest w Szczytnie przy ul. Bolesława Chrobrego 4. Zarząd spółki oraz Biuro Obsługi Klienta przyjmuje Klientów od poniedziałku do piątku w godz. 8:00 - 16:00
BJM Spółka z o.o. w Szczytnie
Poprzez współpracę z odpowiednimi podmiotami w Polsce i Europie zapewniamy naszym Klientom maksymalne bezpieczeństwo świadczonych przez nas usług. Nasze usługi można zamawiać na stronie internetowej www.bjmkancelaria.pl